Cuarta Edición

CUARTA EDICIÓN “FOTOGRAFÍAS POLA IGUALDADE”

CURSO 2021/2022

O pasado venres 4 de novembro tivo lugar no Edificio CERSIA en Santiago de Compostela a entrega de premios da cuarta edición do concurso Fotografías pola igualdade.
Aquí amosamos cales foron as fotografías gañadoras e as participantes desta última edición:

fotospoligualdade_infprim_08_Nin-reis-nin-raiñas

1º PREMIO

Nin reis nin raíñas

Lois Lamas Dios,
CEIP Raíña Fabiola

Neste xogo non hai uns que teñen preferencia aos outros. Non hai nin fichas brancas, nin negras, nin peóns, nin torres, todos son diferentes pero poden mover igual. Esta imaxe é a representación, na miña opinión, de como debería ser o mundo.

fotospoligualdade_infprim_05_Hockey-e-ballet

2º PREMIO

Hockey e Ballet

Marcos Martínez Asenjo,
CEIP Monte dos Postes

As nosas aficións non teñen fronteiras.

fotospoligualdade_infprim_39_man

3º PREMIO

Man en man

Uxía Dopazo Otero,
CPPI Dos Dices

Só se camiños xuntos, e da man, conseguiremos chegar ao obxectivo común: unha igualdade real para todos e todas.

fotospoligualdade_infprim_04_Xuntxs-o-conseguiremos

4º premio

Xunt@s o conseguiremos

Martín Vinagre Camino
CEIP Apóstolo Santiago

Búsquemos o equilibrio xunt@s para conseguir a igualdade.

fotospoligualdade_infprim_01_A liberdade de ser un mesmo

5º premio

A liberdade de ser un mesmo

Elia Riera Martín
CEIP O Grupo (Ribeira)

A foto amosa dous irmáns, un neno e unha nena xuntos compartindo unhas grandes ás violetas sobre o mural da parede, que simbolizan a liberdade e a igualdade entre xéneros.

fotospoligualdade_infprim_06_Orientación-sexual-e-identidade-de-xenero-Feliz-libre-e-responsable

6º premio

Orientación sexual e identidade de xénero. Feliz, libre e responsable

Xoel Maña Camino
CEIP Ramón Cabanillas

Fortalecendo aptitudes positivas cara a igualdade e o respecto.

fotospoligualdade_infprim_15_a-praia-da-igualdade

7º premio

A praia da igualdade

Diego Solla Carlucci,
CEIP San Martiño

Para acadar unha verdadeira igualdade entre homes e mulleres temos que empezar dende idades moi temperás. Xogar, compartir, crecer, descubrir, rir e chorar non coñecen xénero e só poderemos chegar a sermos verdadeiramente iguais se nos damos a man e percorremos xunt@s a praia da igualdade.

fotospoligualdade_infprim_33_OS-NENOS-PODEN-LEVAR-SAIA

8º premio

Os nenos poden levar saia

Mar Alonso Pereiro,
CEIP San Martiño

A igualdade na roupa. Aos nenos que lles gusten as faldas que as poñan sen medo.

9º premio

Móllate pola igualdade

Miguel López Sánchez
CEIP San Martiño

Non podemos ser ambiguos nin andar con medias tintas. Pola igualdade hai que mollarse.

fotospoligualdade_infprim_22_a-nova-xeracion-pola-igualdade

10º premio

A nova xeración pola igualdade

Andrés Míguez Castro
CEIP San Martiño

Optei por facer a balanza e poñer cara un lado ao meu pai e cara outro a miña nai, ao mesmo nivel. Nos somos o futuro e nas nosas mans está seguir loitando para que non exista distinción de xénero.

Defínome eu

Lois Otero López-Felpeto,
CEIP Monte dos Postes

Os xoguetes, a roupa, os libros, o mundo no que un neno ou nena xoga, no que se divírte, co que se relaciona,… non o ou a define, só o ou a enriquece.

fotospoligualdade_infprim_37_Mi-Picasso-de-la-Igualdad

O meu Picasso da igualdade

Martina Giráldez Durán
CEIP Pío XII

A arte coa igualdade. Dúas caras que non entenden de diferenzas.

fotospoligualdade_infprim_36_LA-AMISTAD-DE-LA-IGUALDAD

A amizade da igualdade

Aroha Traba Castiñeiras e Hugo Guerra Pereira,
CEP Ventín

Nesta foto vemos a dous amigos desde que comezaron con meses na escoliña, quérense tal e como son, en igualdade sen facer distinción de ningún tipo entre eles.

fotospoligualdade_infprim_35_Iguais-na-terra

Iguais na terra

Andrés García Guiance,
CEIP Ramón Cabanillas

Esta fotografía intenta mostrar a igualdade na infancia, sen ningún prexuizo, e intentando que esta perdure no tempo.

fotospoligualdade_infprim_34_Pintora-galega

Pintora galega

Antía Maseda San José,
CEIP das Fontiñas

Unhas das poucas pintoras profesionais de Galicia, fixo un excelente traballo no noso garaxe. Visibilizamos todas as profesións laborais libres de estereotipos de xénero.

fotospoligualdade_infprim_32_O-sol-brila-igual-para-nenos-e-nenas

O sol brila igual para nenos e nenas

Noa Casais Peso,
CEIP San Martiño

Tanto os nenos como as nenas deben colaborar para entre todos e todas facer do mundo un lugar mellor.

fotospoligualdade_infprim_31_Na

Na miña casa empurramos todos e todas

Vega Garrido González,
CEIP San Martiño

Porque todos e todas temos que empurrar na vida… da igual que sexamos homes ou mulleres. Todas as persoas poden, independentemente do xénero.

fotospoligualdade_infprim_30_meu-pai-facendo-zume-de-laranxa

Meu pai facendo zume de laranxa

Martina Fernández Domínguez,
CEIP San Martiño

Todos os días meu pai encargase do noso almorzo.

Nesta imaxe queremos reflectir a importancia de xogar en igualdade desde pequenos como base dunha sociedade futura.

Tirando pola igualdade

Sergio Costas Chao e Antía Casal Rey,
CEIP San Martiño

Nesta imaxe queremos reflectir a importancia de xogar en igualdade desde pequenos como base dunha sociedade futura.

fotospoligualdade_infprim_28_Xoguetes-para-todos-e-todas

Xoguetes para todos e todas

Saleta Tizado Sanfinz
CEIP San Martiño

Non importa se eres neno ou nena!! Podes elexir o xoguete que queiras, ou incluso misturalos como fago eu nesta foto, xuntando bonecas con camións e coches. Así hai máis opcións para todas e todos!

fotospoligualdade_infprim_27_TODOS-E-TODAS-PODEMOS-FACER-DE-TODO

Todos e todas podemos facer de todo

Silvia López Machado
CEIP San Martiño

Ningunha tarefa doméstica ten sexo, homes e mulleres SOMOS IGUAIS, somos DIFERENTES.

fotospoligualdade_infprim_25_a-igualdade-esta-nas-nosas-mans

A igualdade está nas nosas mans

Valeria Carro Novelle
CEIP San Martiño

Non hai xoguetes para nenos e xoguetes para nenas, non é certo. Podemos xogar cos xoguetes que queiramos. Lucas quere xogar coas monecas e o unicornio, e Nancy cos coches, o avión e o dinosaurio, e divértense moito. A igualdade está nas nosas mans.

fotospoligualdade_infprim_24_mesmas-tarefas-mesmas-responsabilidades

Mesmas tarefas, mesmas responsabilidades

Carlos Muñoz Braña
CEIP San Martiño

Con esta fotografía trato de facer ver ao mundo que nas tarefas da casa todos e todas debemos colaborar.

fotospoligualdade_infprim_23_cuestion-de-estetica

Cuestión de estética

Cintia Tizado Sanfinz
CEIP San Martiño

As diferenzas entre homes e mulleres deberían ser soamente cuestión de estética.

fotospoligualdade_infprim_21_compartindo-tarefas

Compartindo tarefas

Emma Covelo Fernández
CEIP San Martiño

Nesta foto aparece o home tendendo a roupa e a muller coa leña cortada, ao revés que no pasado. Póñoo para que se saiba que, se fas ben a túa tarefa, sexa cal sexa, da igual que sexas home ou muller.

fotospoligualdade_infprim_19_eles-poden-cociñar

Eles poden cociñar

Deva Alonso Pereiro
CEIP San Martiño

Na casa soe cociñar a muller. Son poucas as veces que ves cociñar ao teu pai, ao teu avó ou a teu irmá. Iso ten que cambia e que non se che faga estraño cando eles cociñan na casa.

fotospoligualdade_infprim_18_loitemos-pola-igualdade

Loitemos pola igualdade

Brais Peón Malvar
CEIP San Martiño

As mulleres foron infravaloradas , pero xa é hora de que se lles recoñezan os méritos que teñen.

fotospoligualdade_infprim_17_todos-somos-iguais

Todos somos iguais

Uxío Peón Malvar
CEIP San Martiño

As mulleres poden facer o mesmo que os homes, ou mellor

fotospoligualdade_infprim_16_o

O meu pai aspirando a casa

Aitana Fernández Domínguez
CEIP San Martiño

As tarefas da casa non son so para as mulleres, todos debemos colaborar nelas.

fotospoligualdade_infprim_14_Limpando-en-familia

Limpando en familia

Pablo Huertas Gamero
CEIP San Martiño

Na miña casa limpamos e recollemos, da igual ser chico ou chica. As cousas da casa as facemos entre todos e todas!!!

fotospoligualdade_infprim_13_TEÑO-UN-SENTIMENTO-TODA-UNHA-EMOCIÓN-EN-TERRA-MULTICOLOR-TODO-O-MEU-CORAZÓN-CHE-DOU

Teño un sentimento, toda unha emoción, en
terra multicolor, todo o meu corazón che dou

Daniela López Diz
CEIP San Martiño

Elaboramos os carteis e debuxos de distintas raza e países, decoramos as letras da igualdade. Todo isto para tomar conciencia de que no mundo hai que respectar a todas as persoas sexan da raza que sexan, e que os nenos e nenas temos os mesmos dereitos e somos todos iguais, de aí os símbolos que coloreamos no cartel da foto. O mundo é multicolor.

fotospoligualdade_infprim_12_igual

Igual

Xavi Nogueira Gómez
CEIP San Martiño

Do mesmo xeito que non hai dúbidas na igualdade matemática, que non existan noutros ámbitos da vida. Coidemos xuntos que os nosos nenos e nenas o perciban dende os primeiros xogos.

fotospoligualdade_infprim_11_todxs-axudamos

Tod@s axudamos

Martina Muñoz Braña
CEIP San Martiño

Martina indica na foto que non hai distinción de idade e sexo na casa polo que, dentro das posibilidades e capacidades de cada un, todos botamos unha man.

fotospoligualdade_infprim_10_O-XOGO-NON-TEN-XÉNERO

O xogo non ten xénero

Unai Andújar Iglesias
CEIP San Martiño

Unai xogando coa súa irmá pequena a papás e mamás, El que é o papá axúdalle a mamá a darlle o biberón ao bebé.

fotospoligualdade_infprim_09_Todos-somos-diferentes-con-los-mismos-derechos

Todos somos diferentes cos mesmos dereitos

Antonio Oubiña Queimaño
CEIP San Martiño

A igualdade é un dereiro que temos os seres humanos para ter as mesmas oportunidades, independentemente do seu sexo para conseguir as metas que cada un/unha se propon, dando igual a cor ou relixión.

fotospoligualdade_infprim_07_sen-limites

Sen límites

Loaira Lamas Dios
CEIP Raíña Fabiola

Porque as mulleres teñen dereito a poder decidir o que queren ser e o que queren facer sen límites. Incluso explorar novos mundos e estrelas.

fotospoligualdade_infprim_03_os-xogos-son-nosos

Os xogos son nosos

Roque Vigo Mariñas
CEIP Arquitecto Casas Novoa

Son Roque, un neno de 5 anos, todos os xogos son nosos. Gústame o balón e a cocina.

fotospoligualdade_infprim_02_Avanzando

Avanzando paso a paso

Martina Alonso Martín
CEIP Lamas de Abade

A colina (duna) simboliza o esforzo, a nena de abaixo intenta conseguir chegar á cima mentras a outra a anima a conseguílo. Significa que tod@s nos debemos de apoiar, porque xunt@s conseguiremos mellor o que queremos, a igualdade!!

fotospoligualdade_secun_02_QUE-O-CEO-SEXA-O-LÍMITE-NON-MÁIS-TEITOS-DE-CRISTAL

1º PREMIO

Que o ceo sexa o límite.
Non máis teitos de cristal!

Nuria Lourido Romar
IES Terra do Xallas

Con esta imaxe pretendo reivindicar o dereito das mulleres a poder alcanzar postos directivos. Desexo que a igualdade plena sexa unha realidade e que non nos impoñan límites. Desexo que escache definitivamente o “teito de cristal” que limita as nosas carreiras profesionais e nos impide seguir avanzando. Eu acabo de crebalo nesta fotografía. Alguén se quere unir a min?

fotospoligualdade_secund_01_Xuntos-sen-límites

2º PREMIO

Xuntos, sen límites

Simón Montes Pulido
IES do Castro – Vigo

Ter unha discapacidade, neste caso sensorial non pode ser unha fronteira para levar a cabo un sono. Un dos sonos de Simón era entrar no Conservatorio e tocar a gaita e este e o mellor exemplo de que se queres podes Aquí aparece tocando co seu irman Antón. Non hai fronteiras.

fotospoligualdade_secun_01_Entre-as-mans-O-futuro-está-por-chegar

3º PREMIO

Entre as mans.
O futuro está por chegar

Icía Alonso Martín,
IES Pontepedriña

O título dí que o futuro está nas nosas mans, cambiálo é cousa de tod@s. Por iso na imaxe, vése como unha rapaza tira con forza da outra agarrándoa da man…. Se unhas tiramos de outras, unidas, o conseguiremos. Conseguiremos o dereito á IGUALDADE.

fotospoligualdade_secun_05_Libros-na-Igualdade

4º premio

Libros na igualdade

Lucía Vázquez Carnota e Carla Sánchez Portos
IES de Sar

Cada elemento desta imaxe ten un significado oculto: A bolboreta define as ganas de voar e ser libre. A pulseira fai referencia aos lazos que vinculan ás persoas. As lentes representan a mirada violeta, mirar aos cousas dende un punto de vista igualitario. Finalmente, o libro representa a cultura que nos educa a todos nós. O libro que está na imaxe é “O diario violeta de Carlota” de Gemma Lienas. Gustounos moito o seu punto de vista e opinión sobre o machismo e feminismo na vida cotiá. A historia está en forma de diario, onde unha rapaza chamada Carlota decide escribir situacións non igualitarias entre homes e mulleres no seu entorno. Deuse conta do machismo que había (e hai) na sociedade actual. Todo isto en consonancia coa natureza.

fotospoligualdade_secun_07_Baixo-o-paraugas-da-igualdade

5º premio

Baixo o paraugas da igualdade

Irene Vinagre Camino
IES Xelmírez II

As cores teñen infinidade de tonalidades, todas son válidas, todas son cores… As persoas somos todas diferentes, todas somos válidas, todas somos persoas… O abanico de posibilidades na igualdade é infinito..

fotospoligualdade_secun_08_lendo-en-igualdade

5º premio

Lendo en igualdade

Lía Escribano Balo
IES de Chapela

A imaxe representa a idea que a lectura de libros sobre igualdade axuda ás persoas a ter unha perspectiva de xénero e feminista.

fotospoligualdade_secun_03_Igualdade-laboral

6º premio

Igualdade laboral

Aura Gutiérrez Carollo
IES Urbano Lugrís

O sector da limpieza é normalmente asociado ás mulleres, xa que as normas e estereotipos sociais dictan que deben ser elas quenes se encarguen destas tarefas. Por iso, debemos promover a igualdade laboral neste sector, para que non só as mulleres poidan acceder a este traballo senón que todos os xéneros e especialmente os homes poidan acceder a el sen ningún tipo de crítica ou prexuízo.

fotospoligualdade_secun_04_triatleta

7º premio

Triatleta

Mariña Maseda San José
IES Antonio Fraguas

Pola visibilización do deporte feminino galego. 

fotospoligualdade_secun_09_A-mente-da-bandeira

8º premio

A mente da bandeira

Alba Vallejo Couñago
IES de Chapela

Na foto represento que todas e todos temos os mesmos dereitos por igual.

fotospoligualdade_secun_06_Como-cambia-a-cousa-que-pasou

9º premio

Como cambia a cousa, que pasou?

Iris Rivadulla Picón
IES de Sar

Quero representar a través dos pitos que nacemos todos coas mesmas oportunidades e vantaxes, pero en canto medramos todo cambia, o sexo masculino representado polo galo faise co poder neste caso no galiñeiro, eso sí sempre coa axuda das mulleres (as galiñas). Son unhas fotos moi metafóricas.

MODALIDADE DESERTA

Non habendo fotografías presentadas, considérase que os premios quedan desertos.

fotospoligualdade_fam_02_Voar

Voar

Familia Lamas Dios
CEIP Raíña Fabiola

Día a día, cando atopamos unha poza no camiño saltamos xuntos e libres, iguais, nena e neno, cada un coa súa enerxía e a súa independencia. Miramos cara abaixo e vemos o noso propio reflexo, mais sen medo a caer na lama, afrontamos os retos da vida e voamos ben alto.

fotospoligualdade_fam_03_siluetasvioletas

Siluetas Violetas

Natalia San José Ovejero
CEIP das Fontiñas

Intervención artística na Cidade da Cultura. Pola construción conxunta dos novos roles de xénero, do século XXI.

fotospoligualdade_fam_04_calas e tulipans

Calas e tulipáns

Dolores Asenjo Gil
CEIP Monte dos Postes

Antes que calas e tulipáns son flores. Antes que mulleres e homes somos persoas cos mesmos dereitos.

fotospoligualdade_fam_05_remando xuntos

Remando xuntos

Familia Alonso Martín
CEIP Lamas de Abade e IES Pontepedriña

Pai e nai cos seus fillos, facendo o mesmo, remando xuntos, non compiten senon que queren chegar. Chegar a un punto. Para elo teñen que unir forzas e remar coordinados. Metáfora da vida, que neste caso é conseguir o punto no que todos sexamos iguais!